De “tiid hâldt gjin skoft” is een bekend Fries gezegde en zeker van toepassing op Gosse Miedema en dochter Tjettje die gezamenlijk Miedema Makelaars vorm geven. Het is namelijk alweer twaalf en een half jaar geleden dat vader en dochter de krachten bundelden en hun eigen makelaardij bedrijf begonnen. Wat vooraleerst begon onder de vlag van de Vrijhuizenmarkt heeft zich ontwikkeld tot hun eigen naamvoering in Miedema Makelaars in 2017, voornamelijk actief in de regio Noordwest Friesland. Reden voor een feestje dus in die immer grillige en onzekere huizenmarkt die altijd onder invloed is van de actuele economische situatie, maar waarin Gosse en Tjettje stabiele spelers zijn gebleken!

Hun bedrijf is gegroeid in die jaren oplopend naar dit jubileum, maar de rolverdeling is eigenlijk gelijk gebleven. Het onderhouden van de contacten met de klant, het digitaal in de markt zetten van de huizen en bij een zoekopdracht voor een klant het vinden van een geschikt object is nog steeds in vertrouwde handen van Tjettje. Dit nu overigens vanuit hun nieuwe strategische kantoorplek Crystalic Leeuwarden. Gosse blijft daarbij de man van het buitenwerk. Hij gaat naar de klanten toe en zorgt ervoor dat de woningen in de verkoop komen. Daarnaast doet hij de bezichtigingen van huizen, bouwkundige keuringen en de taxaties. Overigens kunnen de taxaties nu ook door Tjettje worden verricht nu zij is afgestudeerd als Makelaar en Taxateur. “It wie in dreeche stûdzje fan twa en in heal jier mar ek hiel moai om te dwaan. In protte teory mar ek in praktykeksamen wat hiel wichtich wie om myn papieren te heljen.”

De taxaties zijn een duidelijk groeiende markt in de makelaardij en een van de pijlers binnen hun bedrijf naast bouwkundige keuringen, ondersteuning en afhandeling van zelf verkochte huizen van de klant en het aanbieden van een totaalpakket bij verkoop en aankoop van een huis. Een breed spectrum dus in dienstverlening dat er voor zorgt dat Miedema Makelaars op alle onderdelen binnen hun branche goed vertegenwoordigd is.

Want hoewel een huis van steen is komt er toch heel veel gevoel bij kijken en is het zeker geen koude en kille bedoening om in deze bedrijfstak actief te zijn. Een van de punten waarmee Gosse en Tjettje zich dan ook onderscheiden is hun persoonlijke benadering en hun bereikbaarheid voor de klant. “Koarte linen en in minsklike persoanlike oanpak. Dér hâlde de minsken fan, se moatte witte mei wa se te dwaan hawwe.”,  aldus Gosse. Dit uiteraard naast de kennis van zaken, gedrevenheid en passie voor de huizenmarkt. Want als het gevoel wederzijds goed is dan is al het werk dat voor de klant moet gebeuren alleen maar enthousiasmerend! De belangrijkste huis gerelateerde gesprekken vinden dan ook vaak plaats aan de keukentafel of in de woonkamer, kort gezegd in  het hart van hun ondernemingsgebied.

Miedema Makelaars is dan ook pas tevreden wanneer haar klanten dit ook zijn. Zorgen voor een goede prijs tegen de juiste voorwaarden, optimale promotie van de woning via de bekende woningsites zoals Funda maar ook via hun eigen sociale netwerk. Hierbij is maatwerk van belang, zorgen dat een woning bijvoorbeeld bij de juiste doelgroep wordt aangeboden en hiermee meer kans maakt succesvol verkocht te kunnen worden. In deze huidige moderne maatschappij kan het professioneel in kaart brengen van een huis middels fotografie en video niet ontbreken en dit is ook een van de pijlers onder hun succes naast het feit dat ieder huis zijn eigen verhaal vertelt en daarmee uniek is! Het is dan ook niet meer alleen het bord in de tuin dat voldoende is om een huis te verkopen, want juist een uitgekiende digitale marketingstrategie is nodig om in de huizenmarkt snel te kunnen handelen en succesvol te zijn.

Kortom de begeleiding in huis gerelateerde  zaken is in goede, ervaren en betrouwbare handen bij Miedema Makelaars, nogmaals onderstreep met dit prachtige jubileum. De drive die er in het begin was van de onderneming is onverminderd en juist toegenomen. Want met de huidige mogelijkheden in onze snelle moderne samenleving zijn de uidagingen juist groter geworden om nog meer voor de klant te kunnen betekenen. Dit overigens wel, zoals eerder gememoreerd, met een grote menselijke factor in persoonlijk contact en een goede bereikbaarheid en een snelle en correcte dienstverlening. In deze branche blijft zoals Gosse onderstreept ook een stukje gunning belangrijk. Een groot sociaal netwerk binnen de regio, mond op mond reclame en een goede naam zorgt deels voor een herkenbare klantenkring en vele nieuwkomers in het cliëntenbestand.

Het enthousiasme voor hun werk is bij Gosse en Tjettje groot en ze genieten elke dag weer van de afwisseling en de onverwachte momenten die zij in hun vak telkens weer meemaken. Het is een baan die je nooit loslaat en waar je eigenlijk nooit vrij van bent maar het goede gevoel en de energie die het geeft is eigenlijk onbetaalbaar.  Met dat gevoel kunnen ze nog jaren vooruit en is er slechts een alles overheersende gedachte: Op naar het volgende jubileum!